Zdrowie i uroda

Czego unikać wieczorem, by mieć dobry sen? Rozwiązanie firmy Biozdrowy

• Zakładki: 10


Osoby mające problem z zasypianiem lub długim nieprzerwanym snem powinny zwracać uwagę nawet na drobiazgi potencjalnie zakłócające harmonię nocnego wypoczynku. Jeśli należysz do tych osób lub kłopoty ze snem ma Twoja bliska osoba, zapoznaj się z poradami i zastosuj się do reguł higieny snu. Zobacz też rozwiązanie ze sklepu Biozdrowy.

Higiena snu – zasady unikania dystraktorów

Dystraktory snu, czyli tzw. „zakłócacze”, to czynności wpływające na trudności z zaśnięciem i spokojnym przespaniem całej nocy. Jak wynika z zasad higieny snu, są nimi:

  • aktywność fizyczna o dużej intensywności wykonywana wieczorem,
  • spożywanie dużych i ciężkich posiłków,
  • picie dużej ilości napojów,
  • przyjmowanie napojów i pokarmów z kofeiną lub inną substancją pobudzającą,
  • korzystanie z ekranów emitujących niebieskie światło, w tym smartfona, laptopa,
  • traktowanie łóżka jako mebla nie tylko do snu, ale także do wypoczynku, np. podczas oglądania telewizji,
  • drzemki,
  • gorąca kąpiel tuż przed snem,
  • stosowanie używek: alkoholu, tytoniu, innych środków psychoaktywnych.

Co robić, by zasnąć?

Unikalnie dystraktorów z powyższej listy to krok w dobrą stronę. Dodatkowo warto wdrożyć pozytywne zasady snu: zbilansowaną dietę, aktywność fizyczną (150-300 minut tygodniowo), wietrzenie sypialni przed położeniem się do łóżka, nieużywanie telefonu podczas leżenia w łóżku, ustalenie stałych pór zasypiania i wstawania. Jeśli mimo zastosowania się do porad wciąż będziesz miał problemy ze snem, w sklepie Biozdrowy znajdziesz dobre tabletki na sen – łagodne, ziołowe, znacznie lepsze od środków syntetycznych.

Zdj. Shutterstock

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
18 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.