Różne

Które miody są najzdrowsze i jak je suplementować? Odpowiadają eksperci z Daru Zdrowia

• Zakładki: 28


Miód jest jednym z najstarszych produktów spożywczych na świecie i od wieków był używany jako naturalny słodzik. Jest uważany za produkt o wysokich wartościach odżywczych, który może mieć korzystny wpływ na zdrowie. Miód miodowi nie jest równy. Jak wybrać najlepszy? Tego dowiesz się z naszego artykułu. 

Mówiąc o zdrowym miodzie, mamy na myśli naturalny produkt, który nie zawiera żadnych dodatkowych składników, pochodzący z bezpiecznego źródła. Jeśli poszukujesz czegoś więcej niż pysznego zamiennika cukru, musisz przyjrzeć się składnikom odżywczym poszczególnych rodzajów miodów. Każdy z nich w innych sposób wspiera nasz organizm. Miody są bogate w witaminy, minerały i składniki odżywcze, które są niezbędne do utrzymania zdrowia. Spożywanie miodu może pomóc w zapobieganiu chorobom serca, obniżeniu poziomu cholesterolu i cukru we krwi oraz poprawie trawienia. Miody są również naturalnym środkiem przeciwbakteryjnym i przeciwzapalnym, co oznacza, że mogą pomóc w leczeniu infekcji i stanów zapalnych. Ponadto są bogate w antyoksydanty, które chronią organizm przed uszkodzeniami spowodowanymi przez wolne rodniki.

Jakie są najzdrowsze miody?

Miód Manuka uznawany jest za najzdrowszy miód na świecie. Pochodzący z Nowej Zelandii rarytas ma wyjątkowe właściwości zdrowotne i może być stosowany zarówno doustnie, jak i miejscowo. Niestety jego cena wywołuje palpitacje serca i dlatego jest poza zasięgiem większości osób. Na szczęście na rodzimym rynku nie brakuje prozdrowotnych miodów. Jest wielu zwolenników stwierdzenia, że miód spadziowy to nasza polska Manuka. Miód ze spadzi drzew liściastych wspiera pracę nerek i wątroby. Z kolei miód ze spadzi iglastej jest niezawodny w radzeniu sobie z dolegliwościami dolnych dróg oddechowych i układu pokarmowego. O serce zadba miód gryczany, który wzmacnia pracę układu krwionośnego. Poznasz go po charakterystycznym smaku i ciemniejszej barwie. Zawiera sporą dawkę witamin C, B1, B2 i PP. Przyspiesza gojenie ran i pomaga przy niedokrwistości spowodowanej niedoborem żelaza. Miód rzepakowy ma właściwości regeneracyjne i zalecany jest podczas rekonwalescencji lub po długim wysiłku. Hamuj rozwój miażdżycy, a ponadto może być stosowany również zewnętrznie. 

Zamiast jeść, pij!

Aby suplementacja miodem przyniosła najwięcej korzyści, specjaliści z Daru Zdrowia – www.darzdrowia.pl – zalecają rozpuszczanie miodu w ciepłej lub letniej wodzie. Mikstura powinna odczekać kilka godzin, zanim wypełni twój żołądek. Miód w wersji do picia jest lepiej przyswajany przez organizm i możemy w pełni korzystać z dobroczynnie działających mikroelementów, witamin i enzymów. Kluczem do miodowego sukcesu jest regularność. Przyjmowanie miodu od czasu do czasu raczej nie spowoduje cudownej poprawy zdrowia.  Warto również pomocniczo stosować inne suplementy pochodzenia pszczelego, jak chociażby pierzgę i propolis.   Jako że miody potrzebują ciepła i cienia, nie powinny być przechowywane w lodówce.  

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
20 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *